Hogyan használja a telefonos konzultáció lehetőségét?

Új elem az egészségügyi ellátásban a telemedicina, a telefonos orvosi konzultáció fogalma. A telefonos orvosi konzultációt a járványügyi helyzet hívta életre annak érdekében, hogy elkerüljük az elkerülhető találkozásokat, vigyázzunk betegeinkre és dolgozóinkra, gátat szabva a vírus gyors terjedésének.

Szeretnénk segíteni Önöknek abban, hogyan vegyék igénybe a telemedicina szolgáltatást. Ha Ön úgy gondolja, hogy egészségi állapota, tünetei alapján telefonos konzultációt vesz igénybe, először a honlapunkon tájékozódjon a telefonkonzultáció elérhetőségéről. Kérjük, a megadott időpontokban és telefonszámokon keresse szakorvosainkat!

A szakrendelések elérhetőségeit ide kattintva találhatják.

Személyre szabott konzultáció

Orvosunk kérdések mentén térképezi fel a beteg problémáját, majd segítséget ad abban, milyen további teendőre van szükség. A felállított diagnózis alapján szakrendelésre küldi a beteget vagy mentőt hív hozzá, vagy éppen tanácsokkal látja el, ha otthonában tud gyógyulni. Érthetően és világosan fogalmaz, ha a betegnek újabb kérdései vannak, arra is megnyugtatóan válaszol.

Az orvos távolról gyógyszerrel is el tudja látni a beteget, e-receptet ír fel neki. Ha szükséges, újabb telefonos konzultációt is javasolhat, illetve – indokolt esetben - időpontot foglalhat a betegnek személyes vizsgálatra. A telefonon létrejött orvos-beteg kapcsolattal csökkenthető az orvos-beteg találkozások száma, a betegeknek nem kell utazni a szakrendelésre, és a virtuális vizitbe bevonhatók a 65 évesnél idősebb szakorvosok is, akiknek a legnagyobb a betegellátási rutinjuk.

Előjegyzés kérése

Megadott telefonszámainkon előjegyzés is kérhető, amennyiben a háziorvos javaslata szerint szükség van a szakorvos-beteg találkozásra. A háziorvos kollégákat kérjük, hogy abban az esetben, ha elkerülhetetlennek tartják a beteg szakrendelésen való megjelenését, kérjenek időpontot a betegiek számára. Önmagában a betegek beutalóval való ellátása nem jelenti azt, hogy telefonkonzultáció nélkül a betegek előjegyzési időpontot kaphatnak.

Ha rendelkezik 90 napnál nem régebbi háziorvosi beutalóval, laborkérővel, nem kell újból személyesen megjelennie az orvosánál, ezzel a beutalóval keresheti a szakorvosi telefonkonzultációt a megadott telefonszámokon, ahol szükség esetén időpontot is egyeztetnek.

Mit érdemes tennie a telefonos orvosi konzultáció előtt?

Amennyiben úgy gondolja, hogy egészségügyi ellátásra van szüksége, kérjük, mérlegelje, hogy ez azonnali ellátást vagy orvosi konzultációt, illetve előjegyzett ellátást igényel-e.

- Ha úgy ítéli meg, hogy ellátása nem azonnali, sürgős ellátás, kérjük, először konzultáljon telefonon háziorvosával.

- Amennyiben a szakorvosi konzultáció mellett dönt, úgy első lépésként kérjük, keresse fel a kórház weblapját, ahol a rendelések időpontjáról, illetve telefonos elérhetőségeiről tájékozódhat.

- Szakorvosi konzultációs igény esetén a telefonbeszélgetés előtt gondolja végig, pontosan mi a probléma, amit meg kíván osztani a szakorvossal, és a telefonhívást megelőzően készítse elő személyi igazolványát, lakcímkártyáját, társadalombiztosítási kártyáját és az adott egészségügyi problémájával kapcsolatos legutolsó kórházi dokumentumát.

A telefonos konzultációval kapcsolatban ide kattintva olvashat további részleteket. 


 

 

 

Gyakran Ismételt Kérdések
Regisztráció
Egészségvédelmi tanácsok
Várólista
Fizető betegellátás
Telefonkönyv
Projektjeink
Dr. Kállay Rudolf Orvostudományi Szakkönyvtár
VEZINFO