Hogyan használja a telefonos konzultáció lehetőségét?

Új elem az egészségügyi ellátásban a telemedicina, a telefonos orvosi konzultáció fogalma. A telefonos orvosi konzultációt a járványügyi helyzet hívta életre annak érdekében, hogy elkerüljük az elkerülhető találkozásokat, vigyázzunk betegeinkre és dolgozóinkra, gátat szabva a vírus gyors terjedésének.

Szeretnénk segíteni Önöknek abban, hogyan vegyék igénybe a telemedicina szolgáltatást. Ha Ön úgy gondolja, hogy egészségi állapota, tünetei alapján telefonos konzultációt vesz igénybe, először a honlapunkon tájékozódjon a telefonkonzultáció elérhetőségéről. Kérjük, a megadott időpontokban és telefonszámokon keresse szakorvosainkat!

A szakrendelések elérhetőségeit ide kattintva találhatják.

Személyre szabott konzultáció

Orvosunk kérdések mentén térképezi fel a beteg problémáját, majd segítséget ad abban, milyen további teendőre van szükség. A felállított diagnózis alapján szakrendelésre küldi a beteget vagy mentőt hív hozzá, vagy éppen tanácsokkal látja el, ha otthonában tud gyógyulni. Érthetően és világosan fogalmaz, ha a betegnek újabb kérdései vannak, arra is megnyugtatóan válaszol.

Az orvos távolról gyógyszerrel is el tudja látni a beteget, e-receptet ír fel neki. Ha szükséges, újabb telefonos konzultációt is javasolhat, illetve – indokolt esetben - időpontot foglalhat a betegnek személyes vizsgálatra. A telefonon létrejött orvos-beteg kapcsolattal csökkenthető az orvos-beteg találkozások száma, a betegeknek nem kell utazni a szakrendelésre, és a virtuális vizitbe bevonhatók a 65 évesnél idősebb szakorvosok is, akiknek a legnagyobb a betegellátási rutinjuk.

Előjegyzés kérése

Megadott telefonszámainkon előjegyzés is kérhető, amennyiben a háziorvos javaslata szerint szükség van a szakorvos-beteg találkozásra. A háziorvos kollégákat kérjük, hogy abban az esetben, ha elkerülhetetlennek tartják a beteg szakrendelésen való megjelenését, kérjenek időpontot a betegiek számára. Önmagában a betegek beutalóval való ellátása nem jelenti azt, hogy telefonkonzultáció nélkül a betegek előjegyzési időpontot kaphatnak.

Ha rendelkezik 90 napnál nem régebbi háziorvosi beutalóval, laborkérővel, nem kell újból személyesen megjelennie az orvosánál, ezzel a beutalóval keresheti a szakorvosi telefonkonzultációt a megadott telefonszámokon, ahol szükség esetén időpontot is egyeztetnek.

Mit érdemes tennie a telefonos orvosi konzultáció előtt?

Amennyiben úgy gondolja, hogy egészségügyi ellátásra van szüksége, kérjük, mérlegelje, hogy ez azonnali ellátást vagy orvosi konzultációt, illetve előjegyzett ellátást igényel-e.

- Ha úgy ítéli meg, hogy ellátása nem azonnali, sürgős ellátás, kérjük, először konzultáljon telefonon háziorvosával.

- Amennyiben a szakorvosi konzultáció mellett dönt, úgy első lépésként kérjük, keresse fel a kórház weblapját, ahol a rendelések időpontjáról, illetve telefonos elérhetőségeiről tájékozódhat.

- Szakorvosi konzultációs igény esetén a telefonbeszélgetés előtt gondolja végig, pontosan mi a probléma, amit meg kíván osztani a szakorvossal, és a telefonhívást megelőzően készítse elő személyi igazolványát, lakcímkártyáját, társadalombiztosítási kártyáját és az adott egészségügyi problémájával kapcsolatos legutolsó kórházi dokumentumát.

A telefonos konzultációval kapcsolatban ide kattintva olvashat további részleteket. 


 

 

 


Vármegyei Etikai Bizottság választás
Gyógyszertárak
Gyakran Ismételt Kérdések
Online előjegyzés
Egészségvédelmi tanácsok
Várólista
Fizető betegellátás
Telefonkönyv
Projektjeink
Dr. Kállay Rudolf Orvostudományi Szakkönyvtár
VEZINFO